لجنة دعم الصحفيين: اعتقال مسؤول برامج قناة NRT في السليمانية سيروان حسن بسبب منشور

2024-08-27 10:29

معرض الصور العراق

اعتقلت القوات الامنية في قضاء كلار التابع لمحافظة السليمانية مسؤول البرامج في قناة NRT في السليمانية الصحفي سيروان حسن، بسبب منشور وجه فيه انتقادات.

وقال الصحفي اياد محمد علي مراسل مؤسسة شار بريس في تصريح خاص للجنة دعم الصحفيين ان القاضي في محكمة كلار اصدر أمر القاء القبض على مسؤول البرامج في قناة NRT في السليمانية الصحفي سيروان حسن وتوقيفه لمدة 15 يوما، بسبب كتابة منشور وجه فيه انتقادات عامة الى حركة التغيير باستخدام مسؤوليها سيارات الدوائر لاغراض شخصية دون ذكر الاسماء او التشهير.
واضاف علي ان الصحفي سيروان حسن اودع في السجن منذ يومين وان المحكمة ترفض الافراج عنه بالكفالة.

تعرب لجنة دعم الصحفيين عن استنكارها العميق لاعتقال الصحفي سيروان حسن، مسؤول البرامج في قناة NRT في السليمانية، من قبل القوات الأمنية في قضاء كلار، وذلك بناءً على منشور انتقد فيه بشكل عام استخدام مسؤولي حركة التغيير لوسائل النقل الرسمية لأغراض شخصية.

إن اعتقال الصحفي سيروان حسن بسبب ممارسة حقه في التعبير عن الرأي يشكل انتهاكاً خطيراً لحرية الصحافة وحقوق الإنسان. إن من واجب السلطات ضمان بيئة آمنة للصحفيين، ورفض أي شكل من أشكال القمع ضدهم، خاصة عندما يمارسون حقهم في التعبير عن الرأي والتعليق على القضايا العامة.

تدعو لجنة دعم الصحفيين إلى الإفراج الفوري عن الصحفي سيروان حسن، وتطالب بإلغاء قرار توقيفه الذي يتعارض مع حقوق الإنسان والقوانين الدولية التي تكفل حرية الصحافة. كما تطالب بإجراء تحقيق مستقل وشفاف في هذه الحادثة، ومحاسبة المسؤولين عن هذا الاعتقال غير المبرر.

تؤكد اللجنة على أهمية حماية الصحفيين وضمان قدرتهم على القيام بعملهم بحرية وأمان، وتدعو الجمعيات الحقوقية والامم المتحدة والمنظمات الدولية لملاحقة ما يتعرض له الصحفيون في العراق.

لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان: دەستگیركردنی سیروان حەسەن بەرپرسی بەرنامەكانی كەناڵی NRT لە سلێمانی بە هۆی پۆستێكەوە

هێزە ئەمنیەكانی قەزای كەلاری سەر بە سلێمانی، سیروان حەسەن بەرپرسی بەرنامەكانی NRT یان دەستگیركرد، بە هۆی پۆستێكی رەخنە ئامێزەوە.
رۆژنامەنووس ئەیاد محەمەد عەلی پەیامنێری میدیای شارپرێس لە لێدوانێكی تایبەت به لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسانی راگەیاند دادوەری دادگای كەلار بڕیاری دەستگیركردن و راگرتنی بۆ ماوەی 15 رۆژ بۆ رۆژنامەنووس سیروان حەسەن بەرپرسی بەرنامەكانی NRT دەركردووە، بە هۆی نووسینی پۆستێكەوە كە بە شێوەیەكی گشتی رەخنەی لە بزووتنەوەی گۆڕان گرتووە و ئاشكرای كردووە بەرپرسەكانیان ئۆتۆمبێلی فەرمانگەكان بۆ كاری تایبەتی خۆیان بەكار دەهێنن، بەبێ‌ ئەوەی ناوی كەس بهێنێت و پەنابەرێت بۆ ناوزڕاندن.
وتیشی: رۆژنامەنووس سیروان ماوەی دوو رۆژە خراوەتە زیندانەوە و دادگاكە رازی نەبووە بە كەفالەت ئازاد بكرێت.
لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان بە توندی ئیدانەی دەستگیركردنی رۆژنامەنووس سیروان حەسەن بەرپرسی بەرنامەكانی كەناڵى NRT دەكات لە سلێمانی لەلایان هێزە ئەمنیەكانی كەلارەوە، بەهۆی نووسینی پۆستێكەوە كە بەشێوەیەكی گشتی رەخنەی لە بەرپرسانی بزووتنەوەی گۆڕان گرتووە كە ئامڕازی گواستنەوەی رەسمی بۆ كاری تایبەتی بەكاردەهێنن.
دەستگیركردنی رۆژنامەنووس سیروان حەسەن بەهۆی مافی دەربڕینی بیروڕای خۆی، پێشێلكاریەكی مەترسیدارە دژ بە ئازادی رۆژنامەوانی و مافی مرۆڤ. پێویستە لەسەر دەسەڵاتداران كەشێكی ئارام بۆ رۆژنامەنووسان فەراهەم بكەن و هەموو سەركوتكاریەك دژ بە رۆژنامەنووسان رەتبكەنەوە، بە تایبەتی لەكاتی مافی دەربڕینی بیروڕا و كۆمێنت لەسەر بابەتە گشتیەكان.
لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان داوا دەكات بەپەلە رۆژنامەنووس سیروان حەسەن ئازاد بكرێت و بڕیاری راگرتنەكەی هەڵبوەشێنرێتەوە كە لەگەڵ مافەكانی مرۆڤ و یاسا نێودەوڵەتیەكان یەكناگرێتەوە كە ئازادی رۆژنامەوانیان گەرەنتی كردووە. هەروەها داوای لێكۆڵینەوەیكی سەربەخۆ و شەفاف لەم رووداوەدا دەكات و لێپرسینەوەش لەو كەسانە بكرێت كە بەرپرسن لەم دەستگیركردنە ناڕەوایە.
لیژنەكە بە گرنگیەوە پاراستنی رۆژنامەنووسان و كاركردنیان بە ئازادانە و ئارامی دووپاتدەكاتەوە و داوا لەهەموو كۆمەڵەكانی مافی مرۆڤ و نەتەوەیەكگرتوەكان و رێكخراوە نێودەوڵەتیەكان دەكات فریای ئەو دۆخە بكەون كە رووبەڕووی رۆژنامەنووسان دەبێتەوە لە عێراق.