لجنة دعم الصحفيين تستنكر حجب موقع مؤسسة (ABC عربية) الالكتروني

2024-08-24 04:30

معرض الصور العراق

تابعت لجنة دعم الصحفيين بقلق بالغ الإجراءات التي طالت مؤسسة (ABC عربية) بعد حجب موقعها الإلكتروني من قبل وزارة الاتصالات، دون أي إشعار مسبق أو توضيح للأسباب. إن هذا الإجراء، الذي جاء بصورة تعسفية وبدون تحقيق أو استفسار، يمثل انتهاكًا صارخًا لحرية الصحافة وحق المؤسسات الإعلامية في العمل بحرية واستقلالية.

مؤسسة (ABC عربية)، المرخصة رسميًا من قبل هيئة الإعلام والاتصالات، تقدمت بشكوى لدى الجهات القضائية المختصة، بما في ذلك محكمة تحقيق الكرخ الثالثة، وذلك بعد محاولاتها للتواصل مع هيئة الإعلام والاتصالات التي أكدت عدم مسؤوليتها عن قرار الحجب. يأتي هذا القرار المفاجئ ليزيد من المخاوف بشأن تقييد حرية الإعلام وتجاهل الأطر القانونية المتبعة.

إن لجنة دعم الصحفيين تدين بشدة هذا الإجراء غير القانوني وتعتبره تعديًا على الحقوق المكفولة بموجب القوانين المحلية والدولية التي تضمن حرية التعبير وحق الوصول إلى المعلومات.كما تدعو إلى فتح تحقيق شامل وشفاف للكشف عن ملابسات هذا القرار ومحاسبة الجهات المسؤولة عن اتخاذه.

لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان بە نیگەرانیەكی زۆرەوە بە دواداچون بۆ ئەو رێوشوێنانە دەكات كە رووبەڕووی دەزگای (ABC عەرەبیە) بۆتەوە دوای ئەوەی ماڵپەڕەكەی لەلایەن وەزارەتی پەیوەندیەكانەوە بلۆك كرا، بەبێ‌ هیچ ئاگاداركردنەوەیەكی پێشوەختە و روونكردنەوەی هۆكارەكان، ئەم رێوشوێنە كە بەشێوەیەكی تەعەسوفی و بەبێ‌ بەدواداچون و لێپرسینەوە گیرایەبەر، پێشێلكردنێكی زەقی ئازادی رۆژنامەگەری و مافی دامەزراوەكانی راگەیاندنە بۆ كاركردن بە ئازادانە و سەربەخۆیانە.
دامەزراوەی (ABC عەرەبیە) كە مۆڵەتی رەسمی لەلایان دەستەی راگەیاندن و پەیوەندیەكانەوە هەیە، دوای ئەوەی پەیوەندیكرد بە دەستەكەوە و دەستەكە خۆیی بەدوورگرت لە بڕیاری بلۆك كردنەكە، پەنای بردە بەر داد و لە دادگای لێكۆڵینەوەی كەرخی سێ‌ سكاڵای تۆماركردووە.
ئەم بڕیارە لەناکاوە نیگەرانییەکان لەبارەی سنووردارکردنی ئازادی میدیا و پشتگوێخستنی ياسا زیاتر دەکات.
لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان بە توندی ئیدانەی ئەم رێكارە نایاسایە دەكات و بەدەستدرێژیكردن بۆ سەر ئەو مافانە دەزانێت كە بەپێی یاسا نیوخۆیی و دەوڵەتیەكان دەستەبەر كراوە و ئازادی رادەربڕین و مافی گەیشتن بە زانیاریەكان گەرەنتی دەكات. هەروەها داوای لێکۆڵینەوەیەکی هەمەلایەنە و شەفاف دەکات بۆ ئاشکراکردنی بارودۆخی ئەم بڕیارە و لێپرسینەوە لەو لایەنانەی بەرپرسیارن لە دەرکردنی.