لجنة دعم الصحفيين تستنكر الحكم الصادر بحق عمار الطائي مراسل قناة دجلة الفضائية

2023-11-08 09:10

معرض الصور العراق

أصدرت محكمة بابل حكماً بسجن الصحفي عمار الطائي مراسل قناة دجلة الفضائية في محافظة بابل لمدة شهرين ،على إثر فضية تتعلق بالتشهير علما بأن الصحفي لم يكن طرفاً في الموضوع كون أن البرنامج مباشر وتحول عمل الصحفي إلى تقني يقدم المعلومات كما توجد دون تحريف أو تزوير.

القضية الأساسية تتعلق بإساءة سلوكية ارتكبتها إحدى السيدات ضد أخيها أثناء بث مباشر على الهواء، وليس للصحفي عمار الطائي أي دور في هذه الحادثة. بناءً على هذا، قام أخ السيدة برفع دعوى قانونية ضد الصحفي عمار دون وجود أي دليل واضح على تورطه أو مسؤوليته في الواقعة.

تعبر لجنة دعم الصحفيين عن قلقها البالغ إزاء هذا الحكم الغير مبرر بحق الصحفي الطائي وتؤكد أن نقل الأخبار والمعلومات من قبل الصحفيين هو مهمة أساسية في العمل الصحفي وأن نقل الخبر والمعلومة ليس جريمة ما دام الصحفي غير متبني لها. وبما أن الصحفي عمار الطائي لم يكن متورطًا في القضية، فإن هذا الحكم يمثل انتهاكًا لحقوقه، كما يمثل انتهاكًا لحرية الصحافة.

وتطالب اللجنة السيد رئيس مجلس القضاء الأعلى والسيد نقيب الصحفيين بالتدخل الفوري لمراجعة هذه القضية وإلغاء الحكم الصادر بحق الصحفي عمار الطائي، والإفراج عنه فورًا.

 

لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان سەرزەنشتی ئەو بڕیارە دەكات كە دژ بە عەمار تائی پەیامنێری كەناڵی ئاسمانی دەیجلە دەركراوە

دادگای بابل بڕیاریدا بۆ ماوەی دوو مانگ رۆژنامەنووس عەمار تائی پەیامنێری كەناڵی ئاسمانی دیجلە لە پارێزگای بابل زیندانی بكرێت، بەهۆی بابەتێكی ناوزڕاندنەوە، لەكاتێكدا رۆژنامەنووسەكە دوورە لەم بابەتەوە و ئەو تەنها لە پڕۆگرامێكی راستەوخۆ زانیاریەكانی وەكو خۆی گەیاندوە بەبێ‌ دەستكاری كردن.
بابەتە سەرەكیەكە پەیوەستە بە ناشرینی هەڵسووكەوتەوە كە خانمێك دژ بە برای رۆژنامەنووسەكە لەكاتی پەخشی راستەوخۆ ئەنجامیداوە و رۆژنامەنووس عەمار تائی هیچ رۆڵێكی لەم رووداوەدا نیە.
هەر بەم هۆیەوە برای خاتونەكە سكاڵایەكی یاسایی دژ بە رۆژنامەنووس عەمار بەرز كردۆتەوە، بەبێ‌ ئەوەی هیچ بەڵگەیەكی روون لەبەر دەستدا بێت بۆ تێوەگلانی لە بابەتەكە.
لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان ئەوپەڕی نیگەرانی خۆی دەردەبڕێت سەبارەت بەو بڕیارە نارەوایە دژ بە رۆژنامەنووس تائی و دووپاتیشی دەكاتەوە كە گواستنەوەی هەواڵ و زانیاری لەلایان رۆژنامەنووسانەوە ئەركێكی سەرەكی كاری رۆژنامەنووسانە و گواستنەوەی هەواڵ و زانیاریش تاوان نیە. لەبەر ئەوەی رۆژنامەنووس تائی لە بابەتەكە تێوەنەگلاوە، بڕیارەكە بە پێشێلكردنی مافەكانی هەژمار دەكرێت، هەر وەك پێشێلكردنی ئازادی رۆژنامەوانیشە.
لیژنەكە داوا لەبەڕێز سەرۆكی ئەنجومەنی باڵای داد و بەڕێز نەقیبی رۆژنامەنووسان دەكات، بەپەلە دەستێوەردان بكەن و بە بابەتەكەدا بچجنەوە و ئەو بڕیارەش رەتبكەنەوە كە دژ بە رۆژنامەنووس عەمار تائی دەركراوە و دەستبەجێش ئازادی بكەن.


لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان 
8 نۆڤەمبەری 2023